logo mesta

Město Hranice

Oficiální webové stránky

Kontroly roku 2020

Publikováno 12.1.2021

Kontrolní orgány mají na základě § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) povinnost pravidelně, alespoň jednou ročně, zveřejnit způsobem umožňujícím dálkový přístup obecné informace o výsledcích kontrol.

Interní auditor (kontrolní pracovník)

1) Příspěvkové organizace

Předmětem kontroly bylo ověření údajů ve finančních a účetních výkazech, prověření způsobu vedení účetnictví, celkového hospodaření a účtování včetně provedení inventarizace a účetní závěrky, kontroly grantů poskytnutých z rozpočtu města, mzdových prostředků z rozpočtu města, kontrola prostředků na ICT, kontrola doplňkové činnosti, kontrola peněžních fondů podle zákona č. 250/2000 Sb., kontrola vykazování školních aktivit, kontrola cestovních náhrad ve vazbě na hospodaření s veřejnými prostředky ve smyslu § 11 odst. 4 zákona o finanční kontrole.

Kontrolovanými subjekty byly 2 ostatní organizace.   

Kontrolovaná období: rok 2018 

Shrnutí z kontrol příspěvkových organizací

- nesprávné zařazení doplňkové činnosti do hlavní činnosti

- nesprávné účtování o zápůjčce majetku

- neprovádění řídící kontroly u vydaných faktur

- nedodržování Pokynu zřizovatele k vykazování doplňkové činnosti a pro vykazování školních a mimoškolních aktivit

- chyby ve vyúčtování školních akcí

- nedodržení obsahové náplně syntetických účtů

- nedodržování náplně vlastních analytických účtů

- neúplně vyplněné, řádně nedoložené cestovní příkazy

- nedostatky zjištěné v oblasti inventarizací

- nesprávné účtování o věcném daru

- chybný postup při přiznání osobního příplatku zaměstnanci

2) Kontrola grantů

V rámci provedených veřejnosprávních kontrol příspěvkových organizací byly do kontroly zahrnuté také granty, které příspěvkové organizace úspěšně získala v daném roce. V případě grantů se jedná o prostředky mimo schválený rozpočet a jakákoliv osoba (fyzická či právnická) pak vystupuje v pozici příjemce veřejné finanční podpory.

Shrnutí z kontrol grantů

Granty byly vyúčtovány a předloženy ve stanovém termínu, nebyla překročená maximální spoluúčast města ve výši 80%, byly ve všech případech dodržené účely grantu podle předložených grantových smluv.

Odbor vnitřních věcí - Matriční úřad Hranice

Předmět kontroly: Dodržování zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, v platném znění, zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a dalších souvisejících právních předpisů.

Kontrolované osoby: Matriční úřady ve správním obvodu obecního úřadu obce s rozšířenou působností Hranice. Jedná se o Matriční úřad Bělotín, Hustopeče nad Bečvou, Opatovice, Potštát, Všechovice.

Výsledky kontrol: Plánované kontroly na konci roku 2020 neproběhly z důvodu zhoršené epidemiologické situace a byly přesunuty na rok 2021.

Odbor Obecní živnostenský úřad

Předmět kontroly : Dodržování zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), včetně právních předpisů souvisejících s živnostenským podnikáním.

Kontrolované osoby : Fyzické a právnické osoby ve správním obvodu Obecního živnostenského úřadu Hranice, cizí podnikatelé mající ve správním obvodu provozovnu.

Výsledky kontrol :  Plán kontrolní činnosti na rok 2020 obsahoval okruhy kontrol, které byly voleny na základě každoročních požadavků Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, vlastní potřeby a znalosti podnikatelského prostředí. S účinností ode dne 16.3.2020 byl na území České republiky vyhlášen nouzový stav, který trval do 17.5.2020.  Po celou dobu byl úřad pro veřejnost uzavřen. Následně od 9.10. 2020 byl znovu vyhlášen nouzový stav, který trval do konce roku. Z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru bylo usnesením vlády uloženo správním orgánům zahájit omezený provoz pracovišť. Výkon kontrolní a dozorové činnosti obecních živnostenských úřadů nebyl na základě doporučení Ministerstva průmyslu a obchodu po dobu trvajícího nouzového stavu vykonáván. Výjimkou byly případy společenské škodlivosti a protiprávního jednání. Kontroly byly prováděny pouze  v době, kdy došlo k rozvolnění činnosti úřadů a postupně byly došetřeny i podněty ze strany jiných správních orgánů a občanů.

V měsících červen až září  2020 provedl živnostenský úřad celkem 11 kontrol a místních šetření na provozovnách podnikatelů, nebo na živnostenském úřadě.  Kontroly byly zaměřeny na podnikatele provozující živnost „Opravy silničních vozidel“, “Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“ a jejich jednotlivé obory, “Činnost   účetních poradců,vedení účetnictví,vedení daňové evidence“, “Truhlářství,podlahářství“,“Pokrývačství,tesařství“,“Klempířství a oprava karosérií“ a “Zednictví“ v obci Polom a Potštát-Boškov. Všechny provedené kontroly byly bez závad. S odborem stavební úřad, životního prostředí a dopravy bylo provedeno místní šetření na provozovně v obci Milenov u podnikatele vyrábějícího dřevěné palety, která nebyla způsobilá podle stavebního zákona. Činnost byla pozastavena do doby podání žádosti o změnu užívání objektu.

V rámci kontrolní činnosti byly dále prošetřeny došlé podněty občanů a správních orgánů , kterých bylo v minulém roce celkem 5. Z toho 1 podněty oznamovaly podezření z neoprávněného podnikání, 1 podnět se týkal provozování živnosti v provozovně nezpůsobilé podle zvláštního zákona (stavební zákon), 1 podnět se týkal provozování e-shopů (byl postoupen místně příslušnému živnostenskému úřadu podle sídla podnikatele), 2 podněty oznamovaly přestupek neoznámení ukončení činnosti na provozovně. Tyto podněty byly prošetřovány místním šetřením, nebo následně živnostenskou kontrolou a nebylo prokázáno porušení zákona.

 

Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2024 | Změnit nastavení cookies