logo mesta

Město Hranice

Oficiální webové stránky

Kontroly roku 2024

Publikováno 12.9.2024

Kontrolní orgány mají na základě § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) povinnost pravidelně, alespoň jednou ročně, zveřejnit způsobem umožňujícím dálkový přístup obecné informace o výsledcích kontrol.

Kontrolní orgány mají na základě § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) povinnost pravidelně, alespoň jednou ročně, zveřejnit způsobem umožňujícím dálkový přístup obecné informace o výsledcích kontrol.

Kontrolní orgán: interní auditor (kontrolní pracovník)

1) Příspěvkové organizace

Předmětem kontroly bylo ověření údajů ve finančních a účetních výkazech, prověření způsobu vedení účetnictví, celkového hospodaření a účtování včetně kontroly inventarizace a účetní závěrky, kontroly grantů poskytnutých z rozpočtu města, mzdových prostředků z rozpočtu města, účelových prostředků zřizovatele, kontroly doplňkové činnosti, kontroly školního stravování, kontroly peněžních fondů podle zákona č. 250/2000 Sb., cestovních náhrad ve vazbě na hospodaření s veřejnými prostředky ve smyslu § 11 odst. 4 zákona o finanční kontrole.

Kontrolovanými subjekty byly zatím 3 příspěvkové organizace: 2 mateřské školy, 1 další školská organizace.

Kontrolované období: rok 2023    

Shrnutí z kontrol příspěvkových organizací

- nedodržování obsahové náplně vlastních analytických účtů a syntetických účtů dle účtové osnovy

- porušování zákona o účetnictví (nedoložení účetních zápisů, nedoložení účetních dokladů, v oblasti inventarizací)

- počáteční a konečné zůstatky účtu 315 neodpovídají skutečnosti

- chybné účtování o pořízeném majetku a jeho ocenění

- chyby při inventarizaci na konci roku (nesprávné označení provedených inventur, chybějící podpisy některých členů komisí, nebyly provedené řádně všechny inventury, chybějící plány inventur, chybějící jmenování inventarizační komise, chybějící další podklady k inventurám aj.)

- nedodržování vnitřních předpisů kontrolovaných organizací

- nedodržení metody časového rozlišení nákladů

- nedodržení Pokynu zřizovatele k vykazování doplňkové činnosti a pro vykazování školních a mimoškolních aktivit

- chyby při výpočtu cestovních náhrad a tím porušení zákoníku práce (nedoložené jízdní výdaje, chybný výpočet náhrady za spotřebované pohonné hmoty, nedoložení souhlasu s použitím soukromého vozidla pro pracovní cestu)

- nepromítnutí všech nákladů do doplňkové činnosti

- nedodržování účetních postupů daných českými účetními standardy

- rozdíl mezi účetními náklady na potraviny a výdejkami potravin ze skladu

- rozdíl mezi náklady a výnosy ve školním stravování (žádné rozdíly vnikat nemohou)

- nedoložení vratky peněz za plavání

- porušení rozpočtové kázně při použití provozních prostředků zřizovatele

- v rámci kontrol bylo navrženo několik opatření ke zlepšení stávajícího stavu

 2) Kontrola grantů

Za rok 2023 bylo zkontrolováno 14 grantových smluv mezi městem Hranice a příspěvkovými organizacemi celkem za 278.560 Kč.

Kontrola grantů se zaměřila na ověření správnosti:

- dodržení účelu grantové smlouvy

- dodržení minimální finanční spoluúčasti žadatele na celkových nákladech akce (minimálně 20% skutečných celkových nákladů)

- dodržení termínu podání vyúčtování

- zaúčtování prostředků grantu a správnosti zaúčtování vynaložených nákladů

Shrnutí z kontrol grantů

Při kontrole grantů nebyly zjištěné žádné nedostatky.

Stav kontrol k 31. 08. 2024

Ing. Martin Roreček

kontrolní pracovník, interní auditor

Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2024 | Změnit nastavení cookies