Publikováno 28.7.2017
Návrh na změnu dopravního značeníNávrh na změnu dopravního značení
Pokud stávající dopravní značení z různých důvodů nevyhovuje současné situaci, lze podat návrh na jeho změnu. Je možné stanovit změnu dočasně v souvislosti se zvláštním užíváním komunikace nebo s označením uzavírky a objízdných tras.
Žádost o změnu dopravního značení je oprávněna podat občan, organizace či orgány.
Obecná úprava provozu na pozemních komunikacích je stanovena zákonem č. 361/2000 Sb. Místní úprava provozu je úprava provozu provedená například dopravními značkami. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je provedena přenosnými dopravními značkami, přechodným vodorovným značením atd.
Podejte žádost k silničnímu správnímu úřadu na podatelně Městského úřadu Hranice
Obraťte se na silniční správní úřad. V Hranicích na Odbor stavební úřad a životního prostředí, oddělení stavební úřad.
Ve správním obvodu Hranice je rozdělen výkon státní správy při stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích takto:
• Městský úřad Hranice, odbor stavební úřad, životního prostředí a dopravy, oddělení životního prostředí - stanoví místní a přechodnou úpravu na silnicích II.- III. třídy, místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací.
• Krajský úřad Olomouckého kraje - stanoví místní a přechodnou úpravu na silnicích I. třídy.
• Ministerstvo dopravy - stanoví místní a přechodnou úpravu na dálnicích.
Na úřadě předložte:
• Písemnou žádost s uvedením názvu akce, v rámci které se změny značení požaduje, zda se jedná o trvalou změnu nebo přechodnou, termín změny (u trvalého uvedení realizace k určitému datu popř. ke kolaudaci stavby apod., u přechodného přesně od - do), kompletní název žadatele a jeho sídlo (adresa), jméno a telefon zodpovědného pracovníka.
• Výkresovou dokumentaci, nejlépe situaci v přehledném rozsahu, s originálním potvrzením souhlasného stanoviska vlastníka (resp. správce) komunikací.
• Dále souhlas Policie ČR Krajského ředitelství policieOlomouckého kraje, DI Přerov (na výkrese, nebo samostatně).
Žádost o stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích ve formátu PDF nebo word .
Za stanovení dopravního značení se nevybírá žádný poplatek
Pokud se jedná o jednoduchou věc, rozhodne silniční správní úřad bezodkladně. Jinak musí být o žádosti rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od podání žádosti.
V případě, jde-li o světelné signály, příkazové a zákazové dopravní značky, dopravní značky upravující přednost a dodatkové tabulky k nim nebo jiné dopravní značky ukládající účastník silničního provozu povinnosti odchylné od obecných úprav provozu na pozemních komunikacích, stanoví se místní a přechodná úprava provozu opatření obecné povahy v příslušných časových lhůtách.
Dalšími účastníky jsou:
• vlastník (resp. majetkový správce) komunikace,
• Policie ČR,
• případně dotčené organizace, orgány nebo občané.
Další činnosti nejsou stanoveny
Datová schránka: q8abr3t a el. pošta: podatelna@mesto-hranice.cz
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
Proti stanovení nejsou opravné prostředky přípustné.
Sankce nejsou stanovy.
Další informace lze získat na odboru stavební úřad a životního prostředí, oddělení stavební úřad MěU Hranice, Pernštejnské nám. 1.
Městský úřad Hranice, odbor stavební úřad a životního prostředí oddělení stavební úřad.
Bc. Michal Řepa, tel.: 581 828 382, e-mail: michal.repa@mesto-hranice.cz
1. 09. 2025
1. 9. 2025
Konec platnosti návodu není stanoven.