Již několik let působí v Hranicích spotřebitelská poradna, kterou provozuje nezisková organizace Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s., se sídlem Přemyslovců 50, 70900 Ostrava. http://www.sos-msk.cz/. Sdružení poskytuje spotřebitelům zdarma základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy.
Poradnu mohou spotřebitelé navštívit v Hranicích 1 x měsíčně (zpravidla první středu v měsíci) v době od 13,00 do 17,00 hod., v budově Městského úřadu Hranice, Pernštejnské náměstí 1, I. poschodí - přípravna obřadní místnosti (dveře č. 231). Mimo otevírací hodiny poradny mají klienti možnost využívat telefonické poradenství - pondělí – pátek, 9:00-16:00 hod. na telefonním čísle 608 722 582 a elektronické poradenství prostřednictvím webu www.sos-msk.cz nebo e-mailu poradna@sos-msk.cz
7.1.
4.2.
18.3.
1.4.
6.5.
3.6.
1.7.
5.8.
2.9.
7.10.
4.11.
2.12
Na pomoc spotřebitelům připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu digitálního průvodce pro spotřebitele. Jde o praktický informační systém, který pomůže spotřebitelům, když si neví rady v situacích, do kterých se dostali při nákupu zboží a služeb. Průvodce pro spotřebitele obsahuje potřebné kontakty a také informace o systémech s přehledem nebezpečných výrobků v České republice a i v celé Evropě.
Zájem o poradenské služby ze strany veřejnosti stoupá a spotřebitelských problémů je bohužel čím dál více. Proto je cílem sdružení spotřebitele vzdělávat, informovat je o jejich spotřebitelských právech a vykonávat činnost směřující k obraně spotřebitelských práv, tedy k ochraně slabšího subjektu ve vztahu podnikatel-spotřebitel. Záměrem existence poradny je šíření právní osvěty a pomoci poškozeným občanům, zejména těm, kterým by se nevyplatilo, vzhledem k ceně věci, vyžádat si pomoc advokáta. Spotřebitelská poradna částečně supluje i službu právníků, neboť poradci spotřebitelům poskytují pomoc, radu a poučení o jejich právech a povinnostech v rámci reklamace, nákupu prostřednictvím internetu a možnostech odstoupení od smlouvy aj.
Bezplatné poradenství je tak pro spotřebitele výhodné. Klientům poradny jsou také zdarma k dispozici informační letáky zaměřené na různé okruhy problémů a právních témat.
Začátek roku 2025 přinesl několik důležitých změn, které mají zlepšit ochranu nás všech jako spotřebitelů. Některé z nich se týkají označování cen, reklamních pravidel nebo dozoru nad bezpečností jídla v restauracích. V tomto článku vám přehledně a srozumitelně shrneme, co je nového.
více... | Publikováno 11.4.2025Od 6. ledna 2023 vstoupil v platnost zákon č. 374/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
více... | Publikováno 20.3.2023
Obvykle každou první středu v měsíci je na hranickém zámku pro spotřebitele otevřena Poradna pro spotřebitele Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, krátce SOS Poradna. Tentokráte ale byla otevřena již 29. května. Poradna poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Pomáhá také s nekorektními nabídkami různých zprostředkovatelů energií, podezřele vysokými cenami nebo s problémy s ukončením činnosti současných dodavatelů.
více... | Publikováno 8.3.2023Na pomoc spotřebitelům připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu digitálního průvodce pro spotřebitele. Jde o praktický informační systém, který pomůže spotřebitelům, když si neví rady v situacích, do kterých se dostali při nákupu zboží a služeb. Průvodce pro spotřebitele obsahuje potřebné kontakty a také informace o systémech s přehledem nebezpečných výrobků v České republice a i v celé Evropě.
více... | Publikováno 1.9.2021Při prodeji energií se stále můžete setkat s nekalými praktikami a se zavádějícími údaji od různých "obchodníků". Sdružení obrany spotřebitelů MaS, z. s., důrazně varuje spotřebitele před podvodnými telefonáty. Ne všechny nabídky laciné elektřiny a plynu jsou však tak výhodné, jak se tváří na první pohled.
více... | Publikováno 30.8.2021Sdružení obrany spotřebitelů Morava a Slezska, z. s. představuje v roce 2018 nový moderní prostředek prezentace naší činnosti, elektronické noviny, neboli Newsletter - SOS-MaS News.
více... | Publikováno 2.5.2022