logo mesta

Město Hranice

Oficiální webové stránky

Spotřebitelská poradna

Již několik let působí v Hranicích spotřebitelská poradna, kterou provozuje nezisková organizace Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s., se sídlem Přemyslovců 50, 70900 Ostrava. http://www.sos-msk.cz/. Sdružení poskytuje spotřebitelům zdarma základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy.

Poradnu mohou spotřebitelé navštívit v Hranicích 1 x měsíčně (vždy první středu v měsíci) v době od 13,00 do 17,00 hod., v budově Městského úřadu Hranice, Pernštejnské náměstí 1, I. poschodí - přípravna obřadní místnosti (dveře č. 231). Při řešení spotřebitelských problémů mimo poradní dny je možno využít e-mailovou adresu poradna@sos-msk.cz , nebo telefonní číslo +420 608 722 582.

Na pomoc spotřebitelům připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu digitálního průvodce pro spotřebitele. Jde o praktický informační systém, který pomůže spotřebitelům, když si neví rady v situacích, do kterých se dostali při nákupu zboží a služeb. Průvodce pro spotřebitele obsahuje potřebné kontakty a také informace o systémech s přehledem nebezpečných výrobků v České republice a i v celé Evropě. 

Termíny spotřebitelské poradny pro rok 2021

  • 6. ledna
  • 3. února
  • 3. března
  • 7. dubna
  • 5. května
  • 2. června
  • 7. července
  • 4. srpna
  • 1. září
  • 6. října
  • 3. listopadu
  • 1. prosince

Zájem o poradenské služby ze strany veřejnosti stoupá a spotřebitelských problémů je bohužel čím dál více. Proto je cílem sdružení spotřebitele vzdělávat, informovat je o jejich spotřebitelských právech a vykonávat činnost směřující k obraně spotřebitelských práv, tedy k ochraně slabšího subjektu ve vztahu podnikatel-spotřebitel. Záměrem existence poradny je šíření právní osvěty a pomoci poškozeným občanům, zejména těm, kterým by se nevyplatilo, vzhledem k ceně věci, vyžádat si pomoc advokáta. Spotřebitelská poradna částečně supluje i službu právníků, neboť poradci spotřebitelům poskytují pomoc, radu a poučení o jejich právech a povinnostech v rámci reklamace, nákupu prostřednictvím internetu a možnostech odstoupení od smlouvy aj.

Bezplatné poradenství je tak pro spotřebitele výhodné, neboť ušetří nemalé finanční náklady za právní služby. Klientům poradny jsou také zdarma k dispozici informační letáky zaměřené na různé okruhy problémů a právních témat.

 

Pozor na neseriozní obchodníky

Při prodeji energií se stále můžete setkat s nekalými praktikami a se zavádějícími údaji od různých "obchodníků". Sdružení obrany spotřebitelů MaS, z. s., důrazně varuje spotřebitele před podvodnými telefonáty. Ne všechny nabídky laciné elektřiny a plynu jsou však tak výhodné, jak se tváří na první pohled.

více... | Publikováno 30.8.2021

Sdružení obrany spotřebitelů vydává Newsletter

Sdružení obrany spotřebitelů Morava a Slezska, z. s. představuje v roce 2018 nový moderní prostředek prezentace naší činnosti, elektronické noviny, neboli Newsletter - SOS-MaS News.

více... | Publikováno 14.5.2018

Rady spotřebitelům

více... | Publikováno 19.1.2021

Město Hranice

Pernštejnské náměstí 1
753 01 Hranice

podatelna@mesto-hranice.cz

581 828 111

Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2021