logo mesta

Město Hranice

Oficiální webové stránky

SOS poradna poradí spotřebitelům

Publikováno 8.3.2023

Každou první středu v měsíci je na hranickém zámku pro spotřebitele otevřena Poradna pro spotřebitele Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, krátce SOS Poradna. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy. Pomáhá také s nekorektními nabídkami různých zprostředkovatelů energií, podezřele vysokými cenami nebo s problémy s ukončením činnosti současných dodavatelů.

Poradna je v Hranicích otevřena od roku 2015 díky vstřícnosti a finanční podpory města. Kromě Hranic už je v Olomouckém kraji otevřena pouze v Olomouci. Poradna je otevřena v době od 13 do 17 hodin na zámku v přípravně obřadní síně.

V roce 2022 se na spotřebitelskou poradnu v Hranicích obrátilo o pomoc 120 klientů. Vzhledem k tomu, že poradna v Hranicích je otevřena jen jednou měsíčně, využívají spotřebitelé poradenskou linku 607 398 511. Velká část dotazů řešených pracovníky SOS v současné době má souvislost se smlouvami o dodávkách energií. Tento nárůst souvisí s probíhající energetickou krizí, snahou některých dodavatelů o nekorektní jednání vůči svým zákazníkům.

Další prioritou Sdružení obrany spotřebitelů je vzdělávání zranitelných skupin spotřebitelů - zejména seniorů, kteří jsou vystavováni stále většímu tlaku např. ze strany zprostředkovatelských firem působících na trhu s energiemi.

Termíny spotřebitelských poraden

  • středa 3. ledna
  • středa 7. února
  • středa 6. března
  • středa 3. dubna
  • mimořádně pondělí 29. dubna
  • mimořádně středa 29. května,
  • středa 3. července
  • středa 7. srpna
  • středa 4. září
  • středa 2. října
  • středa 6. listopadu
  • středa 4. prosince.
Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2024 | Změnit nastavení cookies