logo mesta
Město Hranice

Oficiální webové stránky

Provozování taxislužby

Publikováno 28.7.2017

Oznámení o zahájení provozování taxislužby, zařazení vozidla a oznámení změny údajů dopravce

01. Identifikační kód

02. Kód

03. Pojmenování (název) životní situace

Zařazení (zápis) vozidla do evidence vozidel taxislužby, změna údajů v evidenci vozidel taxislužby (např. změna registrační značky), vyřazení vozidla z evidence vozidel taxislužby a vydání nové evidenční nálepky (poškození, zničení)

01. Identifikační kód

02. Kód

03. Pojmenování (název) životní situace

Zařazení (zápis) vozidla do evidence vozidel taxislužby, změna údajů v evidenci vozidel taxislužby (např. změna registrační značky), vyřazení vozidla z evidence vozidel taxislužby a vydání nové evidenční nálepky (poškození, zničení)

04. Základní informace k životní situaci

Ustanovení § 21 a § 21a zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) a prováděcí vyhlášky č. 478/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterou se provádí zákon o silniční dopravě.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem je dopravce, který je držitelem koncese pro provozování silniční motorové dopravy osobní vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Dopravní úřad zapíše vozidlo do evidence vozidel taxislužby na základě žádosti dopravce, pokud:

a) jde o vozidlo kategorie L nebo M1,

b) je dopravcem podle zápisu v registru silničních vozidel14) provozovatelem vozidel,

c) vozidlo není evidováno jako vozidlo taxislužby pro jiného dopravce a

d) vozidlo nebylo v posledním roce vyřazeno z evidence vozidel taxislužby z důvodu v odstavci 6 písm. d) zákona.

 V žádosti o dopravu:

a) státní poznávací značka, tovární značka a obchodní označení vozidla a

b) typ a výrobní číslo taxametru, který bude ve vozidle při provozování taxislužby užíván, případně uvede, že vozidlo taxislužby nebude vybaveno taxametrem a tímto vozidlem bude přepravu poskytovat výhradně podle § 21 odst. 1 písm. 1 písm. 5 nebo 6 zákona.

Při zápisu vozidla do evidence vozidel taxislužby vydá dopravní úřad žadateli výpis z této evidence a evidenční nálepku vozidla taxislužby.

Dopravní úřad vyřadí vozidlo z evidence vozidel taxislužby, pokud:

a) vozidlo nesplňuje podmínky podle odstavce 1 písm. a) nebo b) zákona,

b) zaniklé oprávnění dopravce k provozování silniční motorové dopravy osobní vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče,

c) v pořádku žádost o doručení, nebo

d) opravci byly pravomocně uloženy správní trest za přestupek uvedený v § 35 odst. 2 písm. j) nebo m) zákona, kterého se ve vztahu k tomuto vozidlu dopustil.

V případě zařazení vozidla z evidence vozidel taxislužby je dopravce povinen zajistit odstranění evidenční nálepky vozidla taxislužby.

Dopravce je povinen oznámit dopravnímu úřadu změnu údajů uvedených v odstavci 2 písm. b) zákona nejpozději do 7 dnů ode dne vzniku této změny. Na základě oznámení zapíše dopravní úřad změnu údajů v evidenci vozidel taxislužby a vydá dopravci nový výpis z této evidence.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Můžete požádat osobně nebo elektronicky prostřednictvím datové schránky či e-mailu při dodržení standardu elektronického podpisu.

08. Na které instituce životní situaci řešit

Musíte se obrátit na Dopravní úřad (úřad obce s rozšířenou působností, popř. města), v jehož obvodu máte. V Hranicích na Městský úřad Hranice, odbor dopravy.

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Hranice, Odbor dopravy - v úředních hodinách.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

1) K žádosti o zápis vozidla do evidence vozidel taxislužby ak oznámení změny údajů zapsaných ve výpisu z evidence vozidel taxislužby přikládá:

a) doklad totožnosti žadatele (při osobním podání),

b) při zastupování dokument prokazující oprávnění k zastoupení (např. písemná plná moc),

c) osvědčení o registraci vozidla, dopravce musí být jeho provozovatelem (vozidlo „zapsáno na IČO“ dopravce),

d) u vozidla vybaveného taxametrem - kniha taxametru, ve kterém registrovaný subjekt podle § 19 zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů, zapsal nastavení údajů a hodnoty odpovídající skutečnosti, nastavení taxametru, osvědčení taxametru a lístek z taxametru,

e) výpis z evidence vozidel taxislužby u již zapsaného vozidla v evidenci vozidel taxislužby (u oznámení změny).

2) K žádosti o novou nálepku vozidla taxislužby nebo o zařazení vozidla z evidence vozidel taxislužby se přikládá:

a) doklad totožnosti žadatele (při osobním podání),

b) při zastupování dokument prokazující oprávnění k zastoupení (např. písemná plná moc),

c) výpis z evidence vozidel taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

QF-OD-05 Žádost o vozidlo taxislužby ve formátu word a ve formátu PDF

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky jsou dány položkou 34 sazebníku zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.

Správný poplatek za:

a) přijetí žádosti o zápis vozidla do evidence vozidel taxislužby je 1 000 Kč,

b) vydání evidenční nálepky vozidla taxislužby na žádost dopravce je 1 000 Kč,

c) přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě (např. výpis z evidence vozidel taxislužby) v elektronické podobě je 50 Kč,

d) přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě (např. výpis z evidence vozidel taxislužby) v listinné podobě za každou i započatou stránku je 50 Kč.

Předmět poplatku není vydání výpisu z evidence vozidel taxislužby a vydání evidenční nálepky vozidla taxislužby při zápisu vozidla do této evidence.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Při doložení všech dokladů potřebných k vydání - bezodkladně nejpozději do 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci je možné řešit zasláním žádosti elektronicky prostřednictvím datové schránky či e-mailem při dodržení standardu elektronického podpisu nebo osobně.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 478/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterou se provádí zákon o silniční dopravě.

18. Jaké jsou související předpisy

zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů

zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů

vyhláška č. 262/2000 Sb., kterou zajišťuje jednotnost a správnost měření a měření, ve znění pozdějších předpisů

vyhláška č. 345/2002 Sb., kterou se stanoví měřítka k povinnému ověřování a měření podléhající schválení typu, ve znění pozdějších předpisů

zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem a uplatňují se na příslušném úřadě.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

---

21. Nejčastější otázky

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu je možné získat také z jiných zdrojů av jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Městský úřad Hranice, odbor dopravy.

26. Kontaktní osoba

Zuzana Ryšková, tel: 581 828 530, e-mail: zuzana.ryskova@mesto-hranice.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1. 7. 2025

28. Popis byl naposledy aktualizován

1. 9. 2025

29. Datum konce platnosti popisu

Konec platnosti návodu není stanoven.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Všechna práva vyhrazena - Město Hranice © 2025 | Změnit nastavení cookies